I. Szerződési feltételek

Jelen szerződés hatályos ettől az időponttól: 2023.12.10.

Általános szerződési feltételek (ASZF) a paneltunder.hu, az alaprajzok.paneltunder.hu, a tudastar.paneltunder.hu és a berendezlek.hu weboldal használati és termék-, illetve szolgáltatás megrendelési feltételeiről.

II. Az oldalak üzemeltetője:

Név: Silver Fish Promotion LLP (44322 Yale Rd Unit 3B #181. Chilliwack, BC V2R 4H1) (továbbiakban üzemltető)
Számlázási cím: 44322 Yale Rd Unit 3B #181. Chilliwack, BC V2R 4H1

E-mail: kriszti [kukac] paneltunder [pont] hu
Honlap: https://paneltunder.hu illetve https://berendezlek.hu illetve https://alaprajzok.paneltunder.hu illetve https://tudastar.paneltunder.hu
Nyilvántartási szám: LL0002720 (British Columbia, Canada)

III. Online Bankkártyás fizetés

  1. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  2. Az online bankkártyás fizetés az OTP Mobile Kft. rendszerében a SimplePay által biztosított bankkártya-elfogadási módozat, amely alapján a vevő a tranzakció során megadott bankkártya adataival online bankkártyás fizetés indítását kezdeményezheti. OTP Mobile Kft adatai: Székhely: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19. Cégjegyzékszám: 01-09-174466 Nyilvántartó: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága Adószám: 24386106-2-42

IV. A megrendelés folyamata

1.) Weboldalon kezdeményezett megrendelés

A weboldalon kezdeményezett megrendelés, azaz az “Elolvastam és elfogadom a felhasználási és rendelési feltételeket” bejelölése, és a “Megrendelés elküldése” – legyen ez bármilyen erre utaló szöveggel megjelenítve –  gombra való kattintás elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet hatálya alá tartozik.

A megrendelés elküldésével a felhasználót fizetési kötelezettség terheli.

A weboldalon lévő megrendelő űrlapok során bekért adatok az alábbi adatfeldolgozókhoz kerülnek:

  1. www.webgalamb.hu űrlapon keresztül történt feliratkozás esetében:

Név: E.N.S. Informatikai és Rendszerintegrációs Zrt.

Cégjegyzékszám: 01-10-046975

Adószám: 14032868-2-42

Bankszámlaszám: 10701551-67405024-51100005 (CIB Bank Zrt.)

Képviseli: Nádasdy-Nagy Balázs CEO, ill. dr. Koppány Julianna COO

Székhely: 1106 Budapest, Fehér út 10.

Tel: +36 20 222 0011

Fax: +36 1 999 1750

E-mail: info@ens.hu

Honlap címe: adatkezeles@ens.hu www.ens.hu

2. www.mailerlite.com űrlapon keresztül történt feliratkozás esetében:

Név: MailerLite, Inc.

Cím: 548 Market St, PMB 98174, San Francisco, California 94104-5401 US.

3. www. salesform.hu űrlapon keresztül történit feliratkozás esetében:

Az adatkezelőmegnevezése: Netlight ConsultingKft.

Az adatkezelőlevelezésicíme: 1148Budapest,BánkiDonát utca 12/b

Az adatkezelőe‐mailcíme: netlight@netlight.hu

Az adatkezelő telefonszáma: +36 30 3 550 880

Az adatkezelő cégjegyzékszáma: 01‐09‐192123

Az adatkezelő adószáma: 14188127‐2‐42

4. A Woocommerce pluginin keresztül történő feliratkozás esetében a tárhelyszolgáltató: MediaCenter Hungary Kft. 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.

2.) Elektronikus üzenetben (emailben, közösségi média üzenetben) kezdeményezett megrendelés

Az elektronikus üzenetben (emailben, közösségi média üzenetben, telefonos üzenetben) kezdeményezett megrendelés esetén az ár és a kért szolgáltatás írásban történő elfogadása megrendelésnek, azaz elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet hatálya alá tartozik.

A megrendelés leadásával a felhasználót fizetési kötelezettség terheli.

3.) Szerződéskötés

  1. A webáruházban – https://paneltunder.hu/uzlet/ oldalon, továbbikaban: Webáruház –  történő vásárlás esetében a szerződés elfogadása az “Elolvastam és elfogadom a felhasználási és rendelési feltételeket” jelölőnégyzet kipipálásával történik.
  2. Szolgáltatás megrendelése esetén – https://paneltunder.hu/szolgaltatasok/ illetve egyéb aloldalon – jelen ÁSZF elfogadásán túl a megrendelő (szerződésben megbízó) és az üzemeltető (szerződésben megbízott) egy megbízási szerződés (továbbiakban Megbízási szerződés) aláírására köteles. Üzemeltető fenntartja a jogot a megrendelés egyoldalú elutasítására. A Megbízási szerződés csak a megrendelt szolgáltatásra vonatkozik, egyszeri megbízásra érvényes. A Megbízási szerződés tartalmazza a konkrét munka árát, határidejét, és az elállási valamint jogorvoslati lehetőségeket, és mindkét fél aláírásával válik érvényessé. A Megbízási szerződés megbízó részéről történő elutasítása egyben a megrendelés megszűnését vonja maga után, amely mindkét félre nézve további  kötelezettségek nélküli.
  3. A szerződéskötés a www.eszerzodes.hu rendszerén keresztül történik. A szerződés személyes adatokat is tartalmaz. Az eszerzodes.hu, mint adatfeldolgozó van jelen a folyamatban. Az adatfeldolgozó adatai:

Adatfeldolgozó szolgáltató neve Wiredsign Zrt.(Elektronikus szerződéskötés és azzal összefüggő adatkezelés)
A szolgáltató neve: Wiredsign Zrt.
Telefonszám: +36 20 886 13 09 / +36 20 770 55 98
Adószám: 29277261-2-12
Közösségi adószám: HU29277261
Cégjegyzékszám: 1210001683
E-mail címe: info@eszerzodes.hu
Weboldal: www.eszerzodes.hu
Székhely: 2643 Diósjenő, Dózsa György út 28./b
Adatkezelési tájékoztatója: https://www.eszerzodes.hu/adatkezelesi-tajekoztato

4.) Fizetés

  1. Webáruházban történő vásárlás esetén bankkártyás fizetés vagy átutalás vagy PayPal fizetési mód választható. A fizetés határideje általában 8 nap.
  2. Szolgáltatás megrendelése esetén a Megbízási szerződés aláírása után az abban foglalt egyösszegű vagy részletfizetéssel könnyített összeget átutalással vagy készpénzzel köteles a megbízó kiegyenlíteni.  Az átutaláshoz az üzemeltető díjbekérőt küld a megrendelőnek elektronikus formában, a szerződésben rögzített emailcímre. A fizetés határideje általában 8 nap, de felek ettől eltérő teljesítési határidőben is megegyezhetnek. Amennyiben a pénzügyi teljesítés nem történik meg a határidőn belül, az üzemeltető emlékeztető emailt küld a megrendelő számára. Amennyiben a megrendelő a fizetési emlékeztető után 14 nappal sem egyenlíti ki a tartozását, a szerződés mindkét félre nézve kötelezettség nélkül érvényét veszti, a megrendelés semmisnek tekintendő.

A megrendelés teljes összegének beérkezése után az üzemeltető számlát állít ki, amelyet a szerződésben rögzített emialcímre küld ki a megrendelőnek.

5.) A megrendelés teljesítése

A megrendelés teljesítése akkor kezdődik, amikor a megrendelő minden szükséges információt az üzemeltető részére bocsátott. Ameddig ez nem teljesül, addig a teljesítési határidő nem kezdődik meg. A teljesítési határidő minden esetben a szerződésben kerül rögzítésre.

Az üzemeltető az oktatóanyagokat, a lakberendezési szolgáltatáshoz kapcsolódó  terveket, leírásokat elektronikus formában adja át a megrendelő részére a szerződésben rögzített emailcímen.

A tárgyiasított termékeket üzemeltető a megrendelő által megadott címre vagy csomagautomatába küldi a választott szállítási mód függvényében.

6.) Garancia

A megrendelt szolgáltatások, tervek egyedileg, a megrendelő által az üzemeltető részére bocsátott információk alapján készülnek. A tervezés, mint egyedileg megítélhető szubjektív alkotás, mással nem összehasonlítható, az üzemeltető, illetve tervező egyedi stílusvilágát, képalkotási módját, ötleteit és véleményét tükrözik. Mint ilyen, nem tartozik a garancia hatáskörébe a megrendelő szubjektív megítélése az elkészült alkotásokról, ezáltal nem élhet az elállási jogával sem ilyen esetben.

Az üzemeltető garanciát vállal arra, hogy az általa tervezett enteriőr, illetve bútor a lakberendezési szakmai elvárásoknak és előírásoknak megfelel. Üzemeltető különös tekintettel van a megrendelő igényeire, de nem köteles azt maradéktalanul teljesíteni, amennyiben azt szakmailag nem tartja megfelelőnek.

7.) Elállási jog

  1. A webáruházban megrendelt termék nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalomnak minősül, melynek megrendelése esetén a megrendelő nem gyakorolhatja elállási jogát. Lásd: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 14/m: “A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.”
  2. Azoknál a szolgáltatásoknál, ahol üzemeltető lehetőséget nyújt a pénzvisszafizetésre, a megrendelőnek lehetősége van elállni a vásárlástól, és visszakérni a vételárat abban a formában, amiben teljesítette azt. Ezt abban az esetben teheti meg, ha nem volt elégedett a vásárolt szolgáltatással, és azon határidőn belül, ami az üzemeltetővel kötött szerződésben rögzítésre került. A szolgáltatás értékének visszafizetésével mindig egyedileg meghatározott, a megbízó és a megbízott között fennálló szerződésben rögzített módon élhet a megbízó.
  3. Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül az üzemeltető visszatéríti a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a kiszállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.) Kézhezvételi időpont házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja, ami a futártól kapott nyugtával igazolható. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. (Az elállást határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a vásárló az elállásról szóló nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azaz a tizennegyedik napon közölt elállás is érvényesen közöltnek tekintendő.) A visszatérítés során az Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.A vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk. A határidő betartottnak minősül, ha a vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A vásárlót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.A csomag az Üzemeltetőhez történő beérkezését követően videó kamerával rögzítésre kerül küldeménye kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges, későbbiekben felmerülő jogvita elkerülése érdekében kerül sor.
  4. A megrendelt tervezés-konzultáció a megrendelő egyéni igényei, útmutatása szerint készül, ebben az esetben nem gyakorolható az elállási jog. Lásd: A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek: (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29§ / c.) A megrendelésekre az internetes vásárlások általános szabályai vonatkoznak. Az üzemeltető nem kínál pénz visszatérítési opciót. Amennyiben a termék hozzáférési linkje, illetve az egyedileg készített terv kiküldésre került, nincs lehetősége elállni a szerződéstől és visszakérnie a befizetett összeget, mert a termék ebben az esetben már általa hozzáférhetővé vált.

V. A megrendelőre vonatkozó feltételek

A megrendelő regisztrációkor / vásárláskor köteles valós adatokat megadni. Megrendelő lehet 18. életévét betöltött cselekvőképes személy, vagy gazdálkodó szervezet képviselője.

VI. Szerzői jogi védelem, védjegyoltalom

A termékek szerzői jogvédelem alatt állnak. A termékről tilos bármilyen másolatot készíteni, bármilyen módon sokszorosítani, nyilvánosan bemutatni, részben vagy egészben közzétenni, fájlmegosztó portálokra feltölteni az üzemeltető megjelölése nélkül. Tilos saját, hasonló (lakberendezéssel, bútortervezéssel kapcsolatos bármilyen jellegű) terméket, szolgáltatást létrehozni a termék alapján. A termék megrendelésével a megrendelő nem jogosult a terméket továbbértékesíteni.

Másolat, átdolgozás, jogszerűtlen használat, fájlmegosztóra való forrásmegjelölés nélküli feltöltés, bármilyen visszaélés, továbbértékesítés vagy a termék alapján létrehozott más hasonló termék, szolgáltatás, nyilvános bemutatás, részben vagy egészben való közzététel esetén az a megrendelő, aki a jogsértést elkövette, vagy ahhoz közvetett vagy közvetlen módon hozzájárult a termék mindenkori teljes árának 200 (kettőszáz)-szorosát tartozik azonnali hatállyal megfizetni az üzemeltetőnek.

A Paneltündér logó és név ábrás védjegyként védjegyoltalom alatt áll. Ennek engedély nélküli felhasználása esetén kártérítési kötelezettséggel élhet az oldal üzemeltetője és a védjegyoltalom tulajdonosa.

VII. Jótállás

Üzemeltető nem forgalmaz a kötelező jótállás körbe tartozó tartós fogyasztási cikket így nem jótállásra köteles.

VIII. Kellékszavatosság

A forgalmazott oktatóanyagok online nézhetőek. Ha az üzemeltető hibájából nem lehetséges a lejátszás, üzemeltető szavatol, hogy a problémát elhárítja és a tartalmakat hozzáférhetővé teszi.

Termék vásárlása esetén: A vásárló az Üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére A vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a vásárló a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

IX. Termékszavatosság

A forgalmazott oktatóanyagok, tervek online nézhetőek. Ha az üzemeltető hibájából nem lehetséges a lejátszás, üzemeltető szavatol, hogy a problémát elhárítja és a tartalmakat hozzáférhetővé teszi.

Ingó dolog (termék) hibája esetén A vásárló – választása szerint – az VIII. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

X. Panaszkezelés

Írásban az üzemeltetőnél: kriszti [kukac] paneltunder [pont] hu e-mailcímre küldött levélben lehetséges. A panaszt 8 munkanapon belül kivizsgáljuk és orvosoljuk.

Ha a vásárló nem elégedett a panaszkezeléssel, keresse fel a vállalkozás székhelye szerinti Békéltető Testületet:

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
vagy forduljon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz.

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.

A weboldalon megvásárolható oktatóanyagok segítségével tilos létrehozni olyan enteriőröket, bútorokat, egyéb használati eszközöket, amik bármilyen hazai, vagy nemzetközi törvénybe, jogszabályba ütköznek, vagy megtévesztő, manipulatív, vagy bármilyen politikai, vagy pornográf, vagy erőszakos, fajgyűlölő vagy bármilyen egyén, gyülekezet, csoport vagy szervezet ellen uszító szöveges-, képi-, vagy egyéb formában megjelenő tartalmat jelenítenek meg. (a továbbiakban: tiltott tartalom)-. Mindezeknek az egyén otthonában, vagy bármely mások által hozzáférhető helyen megjelenített formájában történő használatától az üzemeltető elzárkózik, kijelenti, hogy azzal semmilyen kapcsolata nincs, ilyen esetben az üzemeltető minden felelősséget kizár.

XI. Felelősség kizárása

Az oktatóanyagban bemutatott, az ingyenes anyagokban leírt, illetve a szóban átadott technikák, eljárások és módszerek kizárólag személyes tapasztalatok átadásának minősülnek. Valamennyi információ kizárólag tájékoztatásul szolgál. A forgalmazó semmilyen körülmények között nem tartozik kártérítési felelősséggel, az olyan károkért (esetleges negatív következményekért, veszteségekért, költségekért) amelyek az oktatóanyagban bemutatottak megvalósítása közben, vagy megvalósításra való törekvése közben keletkezhetnek.

Az oktatóanyagokban bemutatott 3. fél által forgalmazott termékek vagy szolgáltatások bemutatása kizárólag tájékoztatási célt szolgál, ezek működéséért a forgalmazó felelősséget nem vállal. Az üzemeltető nincs kapcsolatban ezen szolgáltatások / termékek gyártóival.

XII. Záró rendelkezések

A szerződő felek rögzítik, hogy a jelen szerződést átolvasást és értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, elfogadnak és magukra nézve kötelező érvényűnek ismernek el. Ezt a megrendelő a távollévők között kötött szerződés szabályai szerint, azaz az “Elolvastam és elfogadom a felhasználási és rendelési feltételeket” bejelölésével, és egyidejűleg a “Megrendelés” gombra való kattintással elfogadja.

XIII. Adatkezelési tájékoztató termékmegrendelés esetén:

A termékmegrendelés esetén a megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a megrendeléssel kapcsolatban emaileket kapjon a forgalmazótól. Az erre vonatkozó jelölőnégyzetet be kell jelölnie a megrendelői oldalon.  A megrendelés teljesítése után erről a listáról önként egy kattintással leiratkozhat bármely levél alján lévő linkre kattintva.

A megrendelői oldalon a megrendelőnek be kell jelölnie a „Hozzájárulok, hogy a paneltunder.hu-tól e-mailt kapjak és elfogadom az adatkezelési tájékoztatót.” nyilatkozat. A jelölődobozok felhasználó általi bejelölése esetén a megadott adatokat a “paneltunder.hu” adatkezelési tájékoztatója szerint kezeli az üzemeltető, lásd: https://paneltunder.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

XIV. Adatkezelési tájékoztató ingyenes termék megrendelése esetén.

A 0 Ft-os termék megrendelése esetén csak a kapcsolattartási adatokat kell megadni: Név és e-mail cím. Számlacímet, kártyaadatokat 0Ft-os termék rendelése esetén nem kér a forgalmazó. Mivel az ingyenes termék esetén az e-mail sorozat maga a digitális termék, ezért ilyenkor az ASZF elfogadása egyben az adatkezelési tájékoztató elfogadását is jelenti, mellyel hozzájárul ahhoz, hogy a paneltunder.hu és a berendezlek.hu és az alaprajz.paneltunder.hu oldalról e-mailt kapjon.

Az üzemeltető fenntartja a jogot jelen szerződés egyoldalú módosítására.